Kontakt z pożyczkodawcą

kontakt-z-pozyczkodawca

Kontakt z pożyczkodawcą – jakie mamy możliwości?

Dla wielu osób korzystanie z pożyczek może być bardzo stresujące. Dlatego na każdym etapie wnioskowania pożyczkodawca powinien zapewnić nam fachową pomoc. Takie wsparcie możliwe jest dzięki kilku kanałom komunikacji, które umożliwiają klientowi kontakt z firmą pozabankową w najwygodniejszy dla pożyczkobiorcy sposób. Sprawdźmy zatem jakie możliwości mamy do wyboru.

1. Infolinia

To bez wątpienia najpopularniejszy i najszybszy kanał komunikacji pomiędzy firmą pozabankową a pożyczkobiorcą. Praktycznie każda instytucja pożyczkowa posiada w swoich szeregach Biuro Obsługi Klienta, które odpowiada na wszystkie zapytania dotyczące pożyczek. Z BOK mogą skorzystać zarówno aktualni, jak i potencjalni klienci firmy.

Co więcej, niektóre firmy posiadają także specjalne działy zajmujące się windykacją czy obsługą aktualnych zobowiązań. Dzwoniąc na infolinie nie trzeba więc wysłuchiwać komunikatu, który podpowie nam jaki numer wybrać, aby połączyć się z odpowiednim działem. Na stronie pożyczkodawcy znajdziemy od razu bezpośredni kontakt do osoby, która będzie w stanie rozwiązać nasze problemy.

2. Mail

Nie wszyscy pożyczkobiorcy preferują jednak kontakt telefoniczny. Jeśli ktoś lepiej czuje się wyrażając swoje myśli na piśmie, może skontaktować się z pożyczkodawcą za pomocą maila. Pożyczkodawcy na maile odpisują z różną częstotliwością. Niekiedy odpowiedź przychodzi już po kilku minutach, a czasami trzeba czekać nawet kilka godzin. Zwykle na wiadomości mailowe odpowiadają konsultanci pracujący na infolinii, a ten kanał komunikacji z racji większej popularności ma pierwszeństwo w obsłudze.

Mailowo możemy skontaktować się praktycznie z każdym pożyczkodawcą. Niektóre firmy wprowadziły jednak pewną alternatywę dla tego sposobu przesyłania wiadomości, o której poniżej.

3. Formularz kontaktowy

Na stronach internetowych pożyczkodawcy często znajdziemy gotowy formularz kontaktowy, za pomocą którego można zadać pytanie i zostawić pożyczkodawcy namiary na siebie. To właśnie on stanowi alternatywę dla komunikatu mailowego.Osoby, które chcą szybko zostawić wiadomość pożyczkodawcy, nie muszą już logować się na własną skrzynkę mailową i zastanawiać się jak powinien brzmieć mail wysłany do firmy pozabankowej. Wystarczy, że skorzystają z gotowego formularza, wypełnią zawarte w nim pola i jednym kliknięciem prześlą do pożyczkodawcy. Odpowiedź na zadane w ten sposób pytanie zwykle otrzymuje się na maila.

4. Czat

Korzystanie z maila czy formularza kontaktowego zwykle wiąże się z tym, że na reakcje firmy pozabankowej trzeba nieco poczekać. Dlatego pożyczkodawcy postanowili stworzyć coś, co będzie połączeniem rozmowy z konsultantem “na żywo” i komunikatu przesyłanego pisemnie. Na stronach internetowych firm pożyczkowych można więc znaleźć okienko czatu, które umożliwia pisemną konwersację z konsultantem firmy. Wystarczy, że w pole czatu wpiszemy swoje pytanie, a przedstawiciel firmy w kilka sekund dołączy się do rozmowy i wyjaśni nurtujące nas kwestie.

Jak widać, możliwości kontaktu z pożyczkodawcami jest naprawdę mnóstwo. Firma, która nie udostępnia żadnych opcji kontaktu powinna więc z góry wzbudzić nasze podejrzenia. Oczywiście, brak infolinii czy adresu mailowego nie oznacza, że mamy do czynienia z naciągaczami, ale w takich wypadkach naprawdę warto zachować czujność.

Jeśli chcesz sprawdzić jakie opinie mają internetowe firmy pozabankowe w kontekście obsługi klienta, sprawdź naszą podstronę “Opinie”.

Sprawdź opinie o twoim pożyczkodawcy!